duminică, 16 noiembrie 2008

Pineapple Express (2008) 4/10

Dupa un Snow Angels aproape bun, David Gordon Green da cu bata-n balta cu aceasta productie. Nu e corect sa impingem toata vina asupra sa, mare parte apartine scenaristului Evan Goldberg si Seth Rogen. Seth Rogen de la care aveam ceva pretentii dupa un Superbad relativ decent si un Knocked Up chiar bunicel. Pe alocuri sunt cateva gaguri reusite, dar in principal in prima parte situatiile sunt cel mult jenante si nu prea amuzante. A doua jumatate e in genera ceva mai alerta, mai multe gaguri pe cm patrat de pelicula, cateva replici hilare si nu in ultimul rand un joc actoricesc aproape decent. Nu e de mirare ca am urmarit prima parte intr-un interval de 2 zile, cu lungi pauze, finalul vizionandu-l intr-o singura transa.

Filmul incepe pretentios cu un experimentat militar din anii 50 pentru fabricarea un super drog. Fast forward pana in zilele noastre cand produsul experimentului loveste piata consumatorilor de droguri recreative. Fara prea multa logica, Dale Denton si dealarul sau Saul Silver ajung in mijlocul unui conflict dintre 2 bande rivale de traficanti, conflict care se incheie la fel cum a inceput, in interiorul locatiei secrete unde a inceput totul.

Vazut cu prietenii poate fi pe alocuri decent, chiar m-am gandit pentru un moment sa-i dau o nota de trecere. Din fericire prima parte absolut ingrozitoare mi-a ramas adanc intiparita in minte si in ciuda relativei salvari din final trebuie sa se multumeasca cu un 4. Sa-i zicem un 4,50 si dupa cum zicea profesoara mea de romana "rotunjesc in sus doar daca vreau eu". Si eu nu vreau.