miercuri, 10 octombrie 2007

Planet Terror (2007) 9/10

Nu e o sarcina facila recrearea unui film de categoria B din anii 70. Trebuie realizata o atmosfera unica fara a cadea in derizoriu. Am fost un martor al fenomenului TeleM in Iasi asa ca am vazut partea mea de filme B. TeleM este o televiziune ieseana care s-a lansat candva dupa revolutia si s-a facut cunoscuta prin abundenta filmelor de actiune pe care le difuza. Ceva in genul ProTv-ul de acum cativa ani dar la o scara mult mai mare. Surprinzator sau nu, pentru o perioada au avut un succes enorm, toata lumea facea diferite modificari antenelor si televizoarelor pentru a prinde postul, Cichi Chan, Vandam, Brusli si altii erau subiectii discutiilor de a doua zi. Este impresionat cum s-a reusit reproducerea acelor pelicule dar in asa fel incat m-am simtit ca atunci cand am vazut primul film la TeleM, intr-o seara de ianuarie, pe un televizor Sport alb-negru, plin de purici si pe care trebuia sa-l lovesc ocazional pentru ca imaginea incepea sa se dea peste cap. Nu-mi mai aduc aminte ce film era, cu cine sau cu ce, dar as putea descrie pana in cel mai mic detaliu unele scene.

Comparatia cu Death Proof este aproape obligatorie dar diferentele sunt evidente. Planet Terror este mult mai aproape de filmele pe care incearca sa le emuleze spre deosebire de Death Proof care lasa oarecum o impresie de finisare calitativa. Aici totul este prost. Efectele speciale sunt absolut jalnice, actorii sunt ingrozitori si povestea execrabila. Cu toate acestea, pentru mine, Planet Terror a fost cel mai bun film din anul 2007. Nu cel mai bun film de actiune, nu cea mai buna parodie si nici macar cea mai buna comedie ci cel mai bun film si punct. Poate pentru ca e un film bolnav, sau poate pentru ca nimeni nu s-a mai gandit pana acum sa introduca un moped de 30cm intr-o urmarire pe strada si pentru ca nu am crezut ca se poate face rocket jump cu o mitraliera in locul unui picior.

Rodriguez nu face nici un fel de compromis si nu se da in laturi de la nimic si pentru acest lucru a castigat respectul meu. Probabil ca nu e cel mai bun regizor in viata, dar in materie de entertaining nu are nevoie de nici un profesor.