miercuri, 31 octombrie 2007

War (2007) 6/10

Jet Li vs Jason Statham. Duel cu scantei. Filmul imi aduce aminte, pastrand proportiile evident, de Heat. Sigur, actorii sunt din alta liga dar subiectul nu e chiar atat de diferit. In esenta avem un bad guy (Jet Li) un good guy (Jason Statham) si duelul pe care il duc acestia, de la distanta la inceput pentru ca in final sa se intalneasca. Nu cred ca va stric placerea daca va spun ca se vor intalni, nu o sa merg insa atat de departe incat sa va fac dezvaluiri despre rezultatul luptei. Ca un fapt divers, inainte sa vad filmul ma gandeam ca Jet Li il bate pe Jason Statham.

Plotul este destul de bunicel, reuseste sa mentina interesul ridicat pana aproape de final. Are si un twist destul de interesant dar care nu m-a surprins prea tare. Pot spune ca aproape il asteptam si am fost oarecum dezamagit ca a venit. Marele pacat al filmului sunt personajele. Nu-mi plac de nici o culoare, sunt prea stereotipice pentru a iesi cu ceva in evidenta. La acest aspect filmul e mult prea conventional. Nici jocul actorilor nu e la inaltime. Jet Li nu mi-a placut niciodata si aici cu atat mai putin. Nu stiu cat e vina lui si cat vina regizorului dar personajul sau mi s-a parut de un comportament aproape stupid. Acum 50 de ani actorii jucau in stilul acesta teapan, filmul a evoluat de atunci. Jason este putin mai uman dar nici el nu depaseste bariera mediocritatii. Ca o paranteza am remarcat-o pe Devon Aoki care joaca absolut groaznic. Si in plus nici nu arata prea bine in acest film, nu stiu in ce sens au mai distribuit-o. Bine ca macar are un rol micut.

Scenele de lupta sunt destul de bine realizate dar departe de a fi memorabile. Nimic iesit din comun, totul a mai fost urmarit cu o alta ocazie. Merge urmarit daca sunteti in cautarea unui film de actiune cu arte martiale dar nu l-as trece prea sus in lista de prioritati. Exista alegeri mai inspirate.