vineri, 10 august 2007

Cash (2007) 2/10


Am dat peste el din greseala. Am citit ca e vorba despre furtul unor diamante, doua echipe cu acelasi tel, parea interesant. Asta pana l-am deschis si am fost intampinat de o melodie cu specific indian, refren in engleza cu accent estic si un opening dance de aproape 10 minute, timp in care mi s-au perindat prin fata ochilor toti cei care au lucrat la film, matusile si bunicii acestora. Filmul are atat de multe bube ca nu stiu cu care sa incep. Sa fie actingul inexistent? Sau poate story-ul de 2 lei? In mod cert nici efectele anime nu au ajutat.

Nu prea sunt familiarizat cu Bollywood-ul asa ca primele cadre au fost un soc pentru mine. Muzica in sine nu e neaparat enervanta, versurile insa sunt. Si faptul ca actorii incep dialogul cu cateva cuvinte in engleza pentru ca apoi sa vorbeasca in pasareasca nu a ajutat deloc la atmosfera.

O problema a fost traducerea in engleza de o calitate indoielnica. Daca colaboram asta cu faptul ca replicile treceau pe ecran intr-o succesiune foarte rapida rezulta ca nu am inteles decat 50% din ce se vorbea pe acolo. Probabil ca as fi putut repara subtitrarea, sau poate as fi putut cauta una mai buna dar nu cred ca filmul merita efortul.

Hollywood-ul are pacate lui dar nu degeaba un film decent de actiune costa zeci poate chiar sute de milioane de dolari. Nu stiu ce a fost in capul lor de s-au gandit ca pot face un film de actiune fara efecte speciale la zi. Cred ca marea problema a fost script-ul, mult prea umflat. Fiecare scena de actiune geme de efecte, cascadorii si tot tacamul. Nu poti sa le faci fara un buget serios. Asa ca ei au gasit varianta substituirii efectelor speciale cu benzile desenate. Si a iesit un talmes balmes de te doare capul.

+ personajele feminine sunt una si una
+ au bagat in film un monopost
+ Sergiu Nicolaescu poate fi linistit, se poate si mai rau

- animatiile care inlocuiesc efectele speciale
- spicuirile in engleza
- montaj groaznic