marți, 21 august 2007

Voinesti - Madirjac - Horlesti - Bogdanesti

Din pacate nu mai am datele exacte dar imi amintesc cu aproximatie cifrele de pe ciclocomputer.
Distanta - 90 Km
Timp - 9 ore
Timp efectiv pe bicicleta - 5 ore

Am plecat din Iasi inca de la ora 08:14 minute, 8 oameni. Inainte de Popesti l-am pierdut pe forum pentru ca cu cativa km inainte de intrarea in Iasi sa ne fractionam si mai mult. Aici e grupul aproape complet, poza facuta dupa coborarea Dealului Mare de la Madarjac.
De la stanga la dreapta: Subsemnatul, Flip, Roxana, sos, bogdanbaubau, Lulu si in partea de jos Lysergo

Am inceput destul de lejer cu cativa zeci de km pe sosea, pana la Voinesti unde am facut o aprovizionare cu apa, alimente si unii dintre noi au baut o bere (sau mai multe). Aproape imediat dupa iesirea din Voinesti drumul a inceput sa urce in mod evident. Inca eram pe asfalt astfel ca mari probleme nu am avut.
Cu atat mai mult cu cat am lasat in urma praful si mirosul caracteristic satelor si am intrat in atmosfera incarcata de verdeata a padurii. Putin mai incolo am parasit drumul asfaltat si am trecut pe sectiunea de drum forestier a traseului. Pentru aproximativ 40 de km, posibil si mai mult, urma sa avem doar petris sub roti si copaci in jur.

Primul popas l-am facut in jurul orei 11 intr-o poienita frumos amenajata. Drumul pana acolo a fost destul de valurit, putine portiuni de plat in general fie am urcat fie am coborat. Dificultatea traseului destul de scazuta. Urmatorul popas a fost chiar in Madarjac, ne-am umplut bidoanele la o fantana si ne-am pregatit sufleteste pentru escaladarea Dealului Mare. Care e intradevar mare si faptul ca nu e asfaltat nu contribuie la scaderea acestei dificultati.

In varf ne-am hodinit putin, dar nu prea mult pentru ca abia asteptam sa vedem cu e Dealul pe partea cealalta. Coborarea este extrem de spectaculoasa dar in acelasi timp periculoasa daca nu iti cunosti limitele precum si cele ale bicicletei. Pietrisul de sub roti face controlarea iesirii din viraje extrem de problematica. Aici am prins viteza maxima de 62Km/h.

Aproape de finalul coborarii se face dreapta si se intra din nou pe drum forestier care ne va purta pana in Padureni. De acolo drumul e mai putin spectaculos, drum de tara, mare parte sub soarele arzator departe de racoarea padurii. Dupa Horlesti parasim definitv zona verde si ne indreptam spre Bogdanesti de unde mai avem doar cativa km pana la soseaua care ne aduce acasa. Cel putin in teorie pentru ca in practica un birt satesc ne face cu ochiul si mai pierdem acolo, la umbra inca o ora, rastimp in care ne tragem sufletul cu un pahar de bautura rece in fata.

Mai multe detalii puteti afla de aici.