marți, 7 august 2007

The Reaping (2007) 7/10


Nu va lasati pacaliti de nota de pe imdb. Filmul este un thriller excelent, indraznesc sa spun ca cel mai bun din anul aceste, sigur mai bun decat 1408 care pana acum a fost referinta mea pe anul acesta. Nu o sa intru prea mult in detalii pentru a nu va strica placerea de a descoperi singuri, in principiu insa ideea e simpla. Acum multe mii de ani a aparut o serie bizara de coincidente catalogate drept cele 10 plagi. Nimeni nu credea ca se vor intampla din nou...pana acum.(©imdb.com).

Imi este greu sa-mi dau seama de ce mi-a placut filmul atat de mult, daca il iau pe parti nu pare mare lucru de capul lui. Actorii au fost decenti, dar nimic stralucitor, povestea e OK, cu cateva clisee, 2-3 twisturi, efectele sunt la zi si atmosfera e uneori apasatoare. Luate separat nu spun mare lucru dar adunate intr-un tot isi arata valoare.

Un mic avertisment, filmul urmeaza o tema puternic religioasa si e posibil ca un ateu convins sa fie deranjat de acest lucru. Eu l-am privit ca pe un film, in care orice se poate intampla fara a incerca sa fac legaturi cu viata reala si cu veridicitatea evenimentelor din film.

+ Hilary Swank
+ story foarte bine legat si care te tine lipit de ecran, cu atat mai mult in a doua jumatate cand evenimentele se precipita
+ efectele speciale credibile si excelent realizate

- puteau sa faca o documentare mai temeinica asuprea orasului Concepcion din Chile
- David Morrissey pentru ca jocul sau mi s-a parut fortat pe alocuri
- portretizarea orasului de provincie